window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-29175679-1');
Handelsbetingelser2019-05-31T10:10:27+00:00

Handelsbetingelser

Nyttigt at vide når du handler hos os

Butikken er ejet og drevet af
Hjerneskadeforeningen
Amagerfælledvej 56A
2300 København S
✆ 4343 2443
info@hjerneskadeforeningen.dk
CVR: 12 25 96 70

Hvad koster det at købe og få leveret?

Prisen for varen er eksklusiv levering. Du betaler altid 35 kroner for levering uanset hvad og hvor meget du køber. Du betaler selvfølgelig ikke for levering hvis du kun har brugt butikkens mulighed for at give et støttebidrag til foreningen.

Hvor længe skal jeg vente på min vare?

Vi sender dine varer senest 10 dage efter du har bestilt. Vi sender ordrer til pakning hver fredag ved middagstid, og varerne sendes afsted mandagen efter. Det vil sige at bestiller du varer fredag morgen, går der tre dage. Bestiller du fredag efter middag, må du vente 10 dage før den bliver sendt. Vi er en lille forening, så vi oplever enkelte gange om om året spidsbelastninger, hvor der kan være perioder med længere leveringstid. Synes du der går for lang tid, så ring til os på 4343 2433.

Kan jeg bestille til en anden?

Du kan sagtens købe hos os og få sendt til en anden adresse – enten hvis du vil give en gave fra vores butik eller hjælper en anden med at købe. Når du vil købe, går du til kassen. Her skal du indtaste dine oplysninger. Du kan klikke af ved Send til en anden adresse, og så får du mulighed for at indtaste en anden modtager.

Kan jeg få sendt en vare til udlandet?

Ja. Men du skal være forberedt på lidt længere leveringstid. Kontakt os på telefon eller e-mail hvis du ønsker at bestille en vare til udlandet.

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med de mest almindelige kort. Dankort, Visa, Mastercard , Maestro, JCB. Derudover kan du vælge at betale med MobilPay eller EAN.

Hvordan får jeg fradrag hvis jeg giver et bidrag?

Vi har brug for dit CPR-nummer for at kunne indberette dit bidrag til SKAT. Du kan enten skrive dit CPR-nummer i kommentarfeltet ved bestilling eller kontakte os på 4343 2433 eller info@hjerneskadeforeningen. Så sørger vi for at SKAT får de informationer de skal bruge for at du får dit fradrag.

Hvad hvis jeg fortryder?

Hvis du fortryder et køb, skal du hurtigst muligt sende varen med faktura tilbage til os. Du skal inden for 14 dage fra den dag du har modtaget din vare, gøre os tydeligt opmærksom på at du ønsker at du fortryder dit køb. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen. Efter 14 dage udløber fortrydelsesretten, og du kan ikke få pengene tilbage. Det er vigtigt at du returnerer varen i samme stand og mængde som du modtog den, det vil sige at du ikke må have taget varen i brug eller på anden måde forringe salgsværdien. Du betaler selv for at returnere varen.

Hvad hvis der er noget galt med den vare jeg har modtaget?

Vi bytter naturligvis uden beregning hvis din vare er defekt. Send varen til os i forsvarlig emballage med en beskrivelse af hvad der er galt, og husk at sende fakturaen med. Få også en kvittering for afsendelse hvis vi skal refundere dine (rimelige) fragtomkostninger. Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvad gør jeg hvis min vare ikke er kommet frem – eller det er en forkert vare jeg har fået?

Du ringer til os på 4343 2433, så skal vi nok få rettet op på fejlen. Du må selvfølgelig også gerne sende en mail til info@hjerneskadeforeningen.dk.

Hvad gør jeg hvis jeg skal købe til en offentlig institution

Du kan sagtens købe til din institution eller virksomhed, også en offentlig, men vi har brug for EAN-nummer for at kunne fakturere. Vælg EAN-betaling når du er ved kassen.

Hvilke kort kan jeg betale med?

Du kan betale med Dankort, Visa og Mastercard. Du har også mulighed for at betale med MobilePay.

Hvilken valuta betaler jeg i?

Vi afregner i DKK inkl. moms.

Hvornår bliver pengene trukket?

Ved betaling med kort bliver pengene først trukket efter vi har sendt varen.
Ved betaling med MobilePay accepterer du at pengene sendes til os så snart du afgiver bestillingen.

Hvad gør I med mine personlige oplysninger?

Først og fremmest har vi brug for dine oplysninger for at kunne dine bestilte varer til dig. Vi følger persondataloven og registrerer ingen følsomme oplysninger, ligesom vi naturligvis ikke kunne drømme om at videregive dem til en tredjepart. Vi gemmer kun dit navn, email og adresse i vores system af regnskabsmæssige årsager i henhold til bogføringsloven. Vi bruger ikke dine købsdata til markedsføring, ligesom du heller ikke modtager nyhedsbreve fra os, medmindre du selv aktivt tilmelder dig vores nyhedsbrev.Du kan læse vores politik og procedurer for behandling af persondata her: https://hjerneskadet.dk/hjerneskadeforeningen/persondata-og-samtykke/persondatapolitik/

Hvad hvis jeg har andre spørgsmål?

Uanset hvad du vil spørge om, så kontakt os på 4343 2433 eller info@hjerneskadeforeningen.dk. Det gælder selvfølgelig også hvis du har spørgsmål til en vare i butikken.

DENNE HJEMMESIDE BRUGER COOKIES. Vi bruger cookies til at huske dine personlige valg og indtastninger, til at understøtte vores integration af sociale medier. Indstillinger Ok

Nødvendige

aaa

Statestik & Tracking

Bruges for at kunne give den bedste integration med sociale medier.

3. part cookies